Néhány szó az első teleszkópokról


  • Az első lengéscsillapítók folyadék vagy folyadék-levegő kombinált működésűek. A belső alkatrészek kopásából és a lengéscsillapító olaj elhasználódásából adódóan a motorkerékpárunk vezethetősége, menet- és kanyarstabilitása nagymértékben megváltozhat! Ezért fontos az időszakonkénti lengéscsillapító folyadék cseréje illetve a csúszógyűrűk ellenőrzése, szükség szerinti cseréje. A csúszógyűrűk méretére vonatkozóan a szerelési könyvek vagy a szakszervizek tudnak felvilágosítást adni.

  • Lengéscsillapító folyadék:

    A lengéscsillapító folyadék mennyisége, és a viszkozitása (pl.: 2,5W, 5W, 7,5W 10W, 15W, 20W) is fontos tényező, lehetőleg mindig a pontos mennyiséget és viszkozitásút töltse a lengéscsillapítókba a folyadék csere alkalmával! Időnként ellenőrizzük a szimeringek tömítettségét is! Ez könnyen elvégezhető szemrevételezéssel vagy kisebb szivárgás egy papírzsebkendő használatával. Ha a szimering ereszt akkor azt minél előbb cseréljük ki! Ez egy összetettebb feladat, amennyiben házilag nem tudja elvégezni forduljon szakemberhez! A szimeringek motortipus szerinti méreteit weboldalunk tartalmazza. Amennyiben nem találja méréssel is meghatározható.

  • A teleszkószár szimmering méretei:

    Az első szám a belső cső (köznyelven: krómszár) külső átmérője milliméterben megadva, a második a külső cső azon belső átmérője ahova a szimeringet beillesszük szintén miliméterben megadva, a harmadik méret pedig a szimering magassága szintén miliméterben megadva. A harmadik méret általában 2 számból szokott összetevődni. Ez abból adódik, hogy a szimering magassága más a külső peremén illetve az "ajkánál" (belső pereménél). Ezek is meghatározhatók viszonylag gyorsan és egyszerűen ha rendelkezünk egy tolómérővel.

Bármilyen észrevétel esetén, vagy ha valamit hozzáírnál, esetleg valamit hibásan írtunk, jelezd felénk levélben!
Nagyvas on-line motorosbolt