Információk lánc és lánckerék vásárláshoz:


Technológiailag a gyártók javaslata szerint a meghajtóláncot a lánckerekekkel együtt kell cserélni! A szemrevételezésnél még jónak tűnő, de kopott alkatrész (legyen az csak pár tizedmiliméteres kopás) sokkal jobban igénybe veszi az új alkatrészt, és az rövid úton hozzáamortizálódik a régi alkatrészhez. Ebből következik, hogy nem sokat, vagy semmit nem fogunk megspórolni a régi alkatrész használatával.

  • Láncszett kiválasztása:

    Első körben érdemes (a pontosság érdekében) a motoron lévő lánckerekek fogszámát és a lánc csapjait megszámolni. Ez nagy segítség a kiválasztásnál, illetve az is kiderül a katalógus alapján, hogy gyári áttétellel volt-e használva a motor. Az alkatrészek kiválasztásakor mindig figyelembe kell venni a motorkerékpár teljesítményét! A láncok leírásánál feltüntetjük, hogy maximum hány lóerős (vagy köbcentis) motorkerékpárhoz használható az adott termék! A közúti motorokra O- vagy X-gyűrűs láncok javasoltak a hosszabb élettartamuk miatt. Terep- és kisteljesítményű motorokora gyűrű nélküli lánc a jó választás (természetesen a teljesítmények figyelembe vételével).
    Amennyiben motorkerékpár szekunder áttételén módosítani kívánunk, úgy figyelembe kell venni, hogy a jobb gyorsulás érdekében három foggal nagyobb hátsó lánckerék választása esetén már a gyárilag említett hossznál két csappal hosszabb láncot kell rendelni! Áttétel módosítása esetén számolnunk kell még azzal, hogy a motor teljesítménye nem változik, tehát például egy 125 köbcentis 13 lóerős motornál olyan mértékben változtatni nem tudjuk az áttételt, hogy a végsebesség 180 km/h legyen, mert ilyen esetben a gyorsulásunk nem lesz megfelelő, enyhe emelkedők és szembeszél is lassítani fogják a motort, induláskor erőtlennek fogjuk érezni a "vasat".

  • Miért küldünk néha hosszabb láncot?

    Esetenként előfordulhat, hogy a megrendelt láncnál hosszabb áll csak rendelkezésre beszállítóinknál. Amennyiben ilyen problémánk adódik, telefonon vagy e-mailben jelezzük. A hosszabb láncból a felesleges szemeket lezárás előtt a lánc károsodása nélkül viszonylag egyszerűen el lehet távolítani.

  • Láncszett csere:

    A hátsó kerék kiszerelése és az első lánckerék leszerelése után mossunk kezet és a még bontatlan csomagolású lánckerekeket hasonlítsuk össze (lehetőleg méréssel) a cserélendővel! Ha valamelyik lánckerék nem látható/mérhető a csomagolásban akkor annak csomagolását az egyik oldalon vágjuk fel (éles késsel, tapétavágóval, ollóval). Nézzük meg a lánc csomagolásán is, hogy megfelelő hosszúságú-e a megvásárolt lánc. Ha megfelelőek a lánckerekek és a lánc akkor vágjuk le a régi láncot. Ezután szereljük fel a lánckerekeket a helyükre és tegyük fel a láncot. A nittelőszemet a megfelelő szerszámmal préseljük szét vagy ennek hiányában a "kalapácsos módszerrel" szegecseljük el. Nem nittelős, hanem patentszemes rögzítés esetén (általában 520-as vagy kisebb láncok esetén) pedig a patentszemmel szereljük össze a láncot, ügyelve a rugólapka megfelelő irányára - a lánc haladási irányának megfelelően zárásra kell állnia! Amennyiben bizonytalan a műveletekkel kapcsolatban, kérjük forduljon szakszervízhez!

  • Fontos tudnivaló!

    Szennyezett és/vagy széttépett csomagolású láncot és lánckereket csak csökkent áron tudunk újra értékesíteni, tehát azt visszavenni is csak nyomott áron tudjuk!

  • Lánc tisztítás, karbantartás:

    Legmegfelelőbb a speciálisan erre a célra kifejlesztett lánctisztító spray ez kíméletes a gyűrűkkel. Ha nem áll rendelkezésre akkor megfelel más tisztítószer is ami nem lép reakcióba a gyűrűs láncok speciális anyagával. O- és X-gyűrűs láncok tisztítása gőzborotvával tilos! A nagy nyomású víz a gyűrűk olyan részeiből is eltávolítja túlzott mértékben a kenőanyagot ahova a lánc spray nem képes behatolni rövid idő alatt a megfelelő mennyiségben. Valamint a lánc csapjaihoz a gyűrűkön belülre víz záródhat be ami idő előtti korrózióhoz vezet! Off-road motorok gyűrű nélküli láncát tisztíthatjuk gőzborotvával, de szárítás, száradás után fújjuk be lánckenő spray-vel!
    Gyűrű nélküli láncok esetén bármilyen lánckenő spay-t használhatunk. O- és X-gyűrűs láncoknál teflonos láncspray a megfelelő. A láncspray-t minimum 30-60 perccel (levegő hőmérséklettől függően) az indulás előtt javasolt felhordani, mivel kb. ennyi idő szükséges a terméknek, hogy ráragadjon a láncra és ne a motoron illetve a ruhánkon landoljon.

  • Áttételi arányok táblázatokban:

    Áttétel táblázat

    Áttétel táblázat

Bármilyen észrevétel esetén, vagy ha valamit hozzáírnál, esetleg valamit hibásan írtunk, jelezd felénk levélben!
Nagyvas on-line motorosbolt