Néhány szó a motorolajról és a szűrőkről:


  • A motorolajok két nagy csoportja:
    • A kétütemű (2T) motorolajoknál figyelembe kell venni a jármű konstrukcióját és használatának módját. A kenés szempontjából nem mindegy, hogy egy régebbi konstrukciójú motorról, vagy egy tizenegynéhány ezret forgó versenygépről beszélünk. Ennek megfelelően válasszunk ásványi, rész-szintetikus vagy szintetikus olajat.
      A 2T olajok általában (ha külön nincs feltűntetve) megfelelnek mind az előkevert keverékolajozású, mind az adagolószivattyús keverékolajozású motorkerékpárok esetén. A szintetikus és BIO olajok környezetkímélőbbek akár 90%-ban lebomlanak, további kedvező tulajdonságaik: könnyebb hidegindítás, kisebb belső súrlódás, kevesebb füst...

    • A négyütemű (4T) motorolaj vásárlásánál a viszkozitást (például: 10W40) és teljesítményszintet (például: API SL) a motorkerékpárunk kezelési könyvének megfelelően válasszuk ki. A gyártók a 4T motorkerékpár olajok fejlesztésénél, adalékolásánál figyelembe veszik, hogy a kuplungot, váltót is ennek az olajnak kell kenni. Így ezeket többféle adalékkal látják el a személygépkocsik 4T motorolajaival szemben. Ha a gépkönyv annyit ír csak elő, hogy minimum 10W40 és API SG teljesítményszint akkor mérlegelhetünk. Tegyük fel van egy GSX-R 750, ha utcán használjuk normál körülmények között, akkor elég rész-szintetikus (pl.: a Motul 5100-as 10W40) motorolaj, de ha versenypályára is járunk vele akkor érdemesebb szintetikus (pl.: Motul 7100-as 10W40) kenőanyagot használni. Abban az esetben, ha kifejezetten pályamotornak használjuk a gépünket akkor pedig komoly igénybevételekhez kifejlesztett verseny kenőanyagot (pl.: Motul 300V Factory Line 10W40) használjunk.

  • Olajcsere:

    Igyekezzünk betartani az előírt olajcsere intervallumokat! Amennyiben az éves futásteljesítmény nem éri el a megadott mértéket, akkor is javasolt évente lecserélni az olajat. Az olajban levő adalékok még akkor is oxidálódnak, elbomlanak, ha a motorkerékpárt nem használjuk! A leromlott minőségű olaj elősegíti a mozgó alkatrészek fokozottabb kopását, tönkremenetelét! A fáradtolajat benzinkutaknál általában díjjmentesen le lehet adni!

  • Olajszűrő:

    Olajcsere esetén mindig cseréljünk olajszűrőt is! Abban az esetben lehet kihagyni minden második alkalommal az olajszűrő cseréjét, ha a gépkönyv azt kifejezetten leírja (főként üzemórás versenymotoroknál szokott ez előfordulni). Csak minőségi olajszűrőt vásároljunk! Webáruházunk a sokszor bizonyított HifloFiltro és K&N szűrőket forgalmazza. Ezek a szűrők ellenőrzött minőségű papírbetéttel készülnek, és megfelenek a gyártók által támasztott legmagasabb követelményeknek.

  • Levegőszűrő ("a mostoha gyerek"):

    A periódikus szervizek alkalmával sokan (néha a szervizek is) megfeletkeznek a légszűrő betét ellenőrzéséről, cseréjéről. Pedig ez is - mint az olaj és olajszűrő - nagyon fontos a motor optimális működése szempontjából. A piszkos légszűrő betét kevesebb levegőt enged a motorba, így romlik a hatásfok, a teljesítmény és ilyen esetben magasabb tüzelőanyag fogyasztással is számolnuk kell. Extrémebb esetben szennyezőanyagok juthatnak a motorba, ami a motor károsodását eredményezheti. Az általunk forgalmazott légszűrők is - mint az olajszűrők - megfelelnek a legmagasabb követelményeknek.

Bármilyen észrevétel esetén, vagy ha valamit hozzáírnál, esetleg valamit hibásan írtunk, jelezd felénk levélben!
Nagyvas on-line motorosbolt