Információk akkumulátor vásárláshoz


  • Mit kell figyelembe venni vásárláskor:

    A motoroknál nincs felesleges hely és hosszabb kábelek a szükségesnél! Így az esetek 95%-ban kizárólag a gépkönyv szerinti tipusú akkumlátor szerelhető be a motorkerékpárba. Kevés tipusnál előfordul, hogy kétféle akkumlátor is megfelel. Eltérő tipus esetén a gyártó nem vállal semmilyen jótállást az akkumlátorra, illetve nem terjed ki a felelőssége a nem rendeltetésszerű használatból (ide értendő az eltérő tipusú akku beszerelése) adódó károkért!

  • Akkumulátor üzembe helyezése:

    Az üzembe helyezést csak jól szellőző helységben szabad elvégezni megfelelő védöeszközök igénybevételével! (Védőszemüveg, gumikesztyű, védőruházat). Dohányzás és nyílt láng használata tilos!

    • Normál savas akkumlátorok:

      Az akkumlátorokat nem felsavazott állapotban értékesítjük, nagyrészüknél a sav sem tartozéka a csomagnak, amennyiben igen úgy azt a terméknél feltüntetjük. Előrekevert úgynevezett "32 fokos" akkusavat autós- és motorosboltban, benzinkúton lehet beszerezni. Az így megvásárolt előrekevert akkusavat a cellákba kell tölteni a max. jelzésig. Ezután a "+" és "-" pólusokon meg kell mérni a feszültséget egy feszültségmérő eszközzel. Amennyiben nem éri el a feszültség a 12,6 voltot úgy az akkut megfelelő kisáramú töltövel tölteni kell. Ezesetben a cellák kupakját ne tekerjük be a helyükre mivel a töltéskor keletkező gázoknak szabadon kell tudni távozni! Megfelelő töltés esetén az akku élettartama is hosszabb lesz! Autó akkuhoz árusított akkutöltő nem alkalmas a nagy töltőáram miatt! A töltés befejeztével a cellák zárókupakját be kell tekerni.
      Töltőáram kiszámítása: lásd lentebb!
      Amennyiben nem biztos a dolgában keressen fel szakembert vagy szakműhelyt!

    • Zárt gondozásmentes akkumlátorok:

      Az akkumlátorokat nem üzemkészen árusítjuk! Az akku tetején található alufólia csíkot távolítsul el. A csomagban mellékelt "sav patronról" a nylon csomagolást távolítsuk el. A patronon lévő fekete müanyag záró csíkot óvatosan vegyük le ( később ez lesz az akku zárókupakja). A patront lezáró alufóliát semmiképp se szedjük le és ügyeljünk rá hogy ne rongálódjon meg! Fordítsuk úgy a patront, hogy a zárófóliák lefelé nézzenek és óvatosan de határozottan illesszük és nyomjuk rá a cellákon látható ferdére vágott csövekre, lehetőleg egyszerre. Az akku celláin található ferdén vágott csövecskék fogják az alufóliát kilyukasztani. Várjuk meg míg a sav átfolyik az akkuba. Ha mind átfolyt, akkor vegyük le a patront és dobjuk ki azt a veszélyes hulladékokra vonatkozó szabályok szerint megfelelő helyre. Az akkut hagyjuk nyitva 30-40 percig, hogy a kémiai folyamat közben létrejövő gázok szabadon távozhassanak. A műanyag zárókupak-sort ne vágjuk szét, azt egyben kell felhelyezni az akkura és egymás után miliméterről miliméterre kell lefelé nyomni addig amíg az akku szintjéig le nem ér. Későbbiekben ezt a zárósort ne próbáljuk eltávolítani! Ezután a "+" és "-" pólusokon meg kell mérni a feszültséget egy feszültségmérő eszközzel. Amennyiben nem éri el a feszültség a 12,6 voltot úgy az akkut megfelelő kisáramú töltövel tölteni kell. Így az akku élettartama is hosszabb lesz! Autó akkuhoz árusított akkutöltő nem alkalmas a nagy töltőáram miatt! Ha megfelelő a feszültség akkor lezárhatjuk a fekete műanyag zárósorral.
      Töltőáram kiszámítása: lásd lentebb!
      Amennyiben nem biztos a dolgában keressen fel szakembert vagy szakműhelyt!

  • Mire figyeljünk beszerelésnél:

    A helyes polaritásra és a kábelek megfelelő rögzítésére. Savas akkuk esetén a szellőző cső megfelelő kivezetésére. Az akku rögzítésére. Beszerelésnél előbb a pozitív majd a negatív kábelt rögzítsük! Kiszerelésnél ez pont fordítva történjen.

  • Óvintézkedések:

    Akku üzembe helyezéskor védőeszközök használata kötelező! (Védőszemüveg, gumikesztyű, megfelelő ruházat stb.) Csak jól szellőző helységben végezhető el az üzembe helyezés! Nyílt láng és dohányzás tilos! Az akku üzembe helyezésekor mérgező és robbanékony gázok szabadulnak fel! Beszereléskor fokozottan figyeljünk a megfelelő polaritásra. Fordítottan beszerelt akkumlátor kárt tehet az elektromos berendezésekben illetve fel is robbanhat! Az akkumlátor sav erősen maró hatású! Ha kifröccsen bő vízzel a lehető leggyorsabban mossuk le.

  • Garancia:

    Mindig a motor kezelési könyvében szereplő tipusú akkumlátort használjunk. A jótállási idő minden a kínálatunkban szereplő akumlátorra 6 hónap, ezalól kivételt képeznek a gondozásmentes Yuasa akkuk melyekre 12 hónap jótállást vállal az importőr.

  • Téli tárolás:

    Ha rendelkezünk Optimate 4 tipusú töltővel, akkor azt csatlakoztatva hagyhatjuk egész télen motorkerékpárunk akkujához. Ez a tipusú inteligens töltő maximális hatékonysággal gondozza az akkut egész télen, akár megtöbbszörözve annak élettartamát. Ha nem rendelkezünk ilyen töltővel akkor az akkut télen mindenképpen fűtött helyen tároljuk! Akár ki- vagy beszerelt állapotban. Fűtött helyen való tárolás esetén is érdemes ellenőrizni időnként a feszültséget. Konkrét példát nem elmlítenénk mivel a dolog több tényezős. Függ a hőmérséklettől, az akku életkorától, állapotától, méretétől. Amennyiben riasztó van a motorkerékpárban úgy azzal is számolnunk kell, hogy az folyamatosan fogyaszt! Minél kisebb egy akku és minél hidegebb helyen tároljuk annál hamarabb fog lemerülni és ezáltal akár tönkremenni. Az ilyen okokból fakadó hibára a jótállás nem terjed ki!

  • Töltés:

    Javasolt az automata mikroprocesszor vezérelt töltő használata pl.: Optimate 4. Ez téli tároláskor is rajta hagyható a motorkerékpár akkuján. Amennyiben ilyen eszközzel nem rendelkezünk használjunk egyéb szabályozott töltőt. Sok esetben a töltőáramot a gyártók feltüntetik az akkun. Amennyiben ez nincs rajta úgy mi is kiszámolhatjuk a következőképpen: Az "Ah" értékének egytizede a normál töltőáram, egyötöde a gyors töltés. Példa: 10 Ah-s akku töltése: 1 amperral javasolt, gyorstöltése 2 amper lehet. Efölé ne menjünk soha, mert tönkremegy az akku.

Bármilyen észrevétel esetén, vagy ha valamit hozzáírnál, esetleg valamit hibásan írtunk, jelezd felénk levélben!
Nagyvas on-line motorosbolt